Kérdések és válaszok a Jogtárak telepítésével és használatával kapcsolatban

Köszönjük, hogy visszajelzésével segíti a Jogtárak fejlesztését. Kiadónk a megadott adatokat bizalmasan kezeli és csak termékfejlesztési célra használja fel.
Telepítési és licencelési útmutató letöltése >>> Hálózatos telepítési tudnivalók rendszergazdáknak >>>

1. kérdés

A Jogtár adatbázis-frissítő lemez behelyezése után a program a következő üzenetet küldi: "nincs Jogtár telepítve a gépen"

Megoldás:
Ez a hibaüzenet akkor jelentkezik, ha nincs telepítve a gépre a Jogtár program új verziója. Kérjük vegye elő a Jogtár® termékcsalád alaplemez 2015 kiadványt. Helyezze a DVD meghajtóba az 1. számú (fekete színű) lemezt. A telepítés automatikusan elindul, és lépésről lépésre végigvezeti Önt a telepítés folyamatán.

Ha nem kapta meg, vagy nem találja az új duplalemezes Jogtárat, kérjük keresse ügyfélszolgálatunkat. Amennyiben már telepítette a duplalemezt ugyanezen a gépen, akkor az adatbázis-frissítő lemezről a /inifile: kapcsolóval indítsa a setup.exet. A start/futtatás sorába írja be: D:\setup.exe /inifile: C:\Program Files\Complex\Jogtarszegmens\dvddatabase.ini. Itt a "D:" az a meghajtó legyen, amelyben a frissítő korong pörög, a "C:\Program Files\Complex\Jogtarszegmens" az az útvonal, ahova előzőleg a Szakmai Jogtárat telepítette.

2. kérdés

A 2015-ös kiadással frissítenék, de a telepítő "hozzáférés megtagadva" üzenettel leáll.

Megoldás:
A friss kiadást ugyanazon jogokkal kell telepíteni, mint a korábbi alaplemezt, vagy a frissítőlemezeket. Kérjük lépjen be ugyanazon felhasználó nevében, aki a korábbi telepítéseket/frissítéseket végezte. Utána indítsa a telepítést.

3. kérdés

A program joganyagok megnyitásakor a következő hibaüzenetet küldi: "A program jelenleg nincs aktiválva..."

Megoldás:
Akkor kapja ezt a hibaüzenetet, ha a program nincs aktiválva vagy lejárt az aktiválási időszak. A hibaüzenet jelentkezhet abban az esetben is ha egyfelhasználós Jogtárat hálózatra telepítenek. Válassza a Szakmák menü/Telepített jogosultságok menüpontot és ellenőrizze, hogy a licenckód megfelelően van megadva. Ellenőrizze, hogy a Jogtár előfizetése nem járt-e le: a legutolsóként küldött lemezek borítóján található licenckódot adja hozzá a program szakmák/telepített jogosultságok menüjében. Ha ugyanitt lát érvénytelen sort, azt töröje. Ügyfélszolgálatunk készséggel ad felvilágosítást az előfizetéséről.

4. kérdés

A Jogtár a joganyagok megnyitásakor a következő üzenetet küldi: "Tisztelt Ügyfelünk! A keresett dokumentum az ... Jogtár magasabb szintjén található meg."

Megoldás:
A program akkor küld ilyen hibaüzenetet, ha olyan Szakmai Jogtáron található kiegészítő joganyagot kíván megnyitni, amely nem tartozik az Ön által előfizetett szolgáltatási szinthez. Amennyiben magasabb szolgáltatási szintet választ, a programot nem kell újratelepíteni, csak beállítani a magasabb szinthez tartózó licenckódot a Szakmák menü/Telepített Jogosultságok menüpontnál.

5. kérdés

Hálózatos telepítésnél beállítottam a leírás szerint a letöltést, az mégsem működik.

Megoldás:
"A letöltő parancsfile ugyanolyan módon hivatkozzon a letöltőprogramra, ahogy a dvddatabase.ini file-ban szerepel! (Pl.: ha a dvddatabase.ini-ben a progdir=F:\complex, a regdir=Z:\ , akkor a parancsfileba a következő kerüljön: F:\complex\complexautodownload.exe Z:\jogtarszegmens\cadl.inix >>letolt.log 2>>letolt.err) A proxy szerveren, tűzfalon engedélyezni kell az átjutást. A Jogtár online szerver IP címe: 213.253.193.5 80-as porton szabványos http 1.1-es kérések. Az alábbi URL-nek az alapértelmezett böngészőben elérhetőnek kell lenni: http://newline.complex.hu/jogline/nph-jogline?COMMAND=VERCIM&CD=1104&DB=16&PARAMS=16cimmut.mn1&PRG=CADL&DVD=BEG

Ha esetleg kér felhasználónevet-jelszót, akkor a következőket adja meg: felhasználónév: complex, jelszó: jogtar. Ha kijut a kérés, válaszul egy vercim= , vagy Régi CD lemeze van üzenet jelenik meg."

6. kérdés

Az online frissítés menüpont és ikon inaktív.

Megoldás:
A Jogtár hálózatos üzemmódban van telepítve. Ilyen felhasználás esetén egy segédprogrammal lehet online frissíteni az adatbázisokat. A segédprogram használatát és beállításait részletesen leírtuk a lemezen elhelyezett uzemeltet.txt file IV-es pontjában.

7. kérdés

Lefutott a letöltés mégsem látom az új jogszabályokat, időállapotokat! (szóló, nem hálózatos környezetben)

Megoldás:
A Jogtár online frissítése napközben automatikusan elindul. Ha sikeresen végzett, akkor a Jogtár programja egy üzenettel jelzi azt a felhasználónak. Javasoljuk felhasználóinknak, hogy ebben az esetben engedélyezzék a frissítés aktiválását, fogadják el a jogtár program újraindítását, annak érdekében hogy a letöltött információk aktiválhatóak legyenek. Az aktiválás - hosszabb kihagyás után - több percet is igénybe vehet. Ha egy ilyen esetben elutasítják a letöltött információk aktiválását, akkor csak egy újabb esetlegesen feleslegesen végrehajtott letöltéssel juthatnak hozzá a friss adatokhoz. Frissítés közben megjelenhet üzenet: "A frissítés folyamatban van..." Ha ezt látja, kérjük lépjen ki a Jogtárból, majd kattintson az igen-re.
Ezután újra indítsa el az online frissítést!

8. kérdés

A Jogtár telepíthető virtuális meghajtóból?

Megoldás:
Igen. Erről bővebb leírást ezen a linken talál >>>

9. kérdés

A Jogtáram 2015 júliusa óta nem frissült

Megoldás:
A 2014. évi Jogtár alaplemez frissítését 2015. július 20-ig biztosítottuk. Ezen időpont után megszűnt ennek a lemeznek a támogatása. Ellenőrizze, hogy Önnek milyen verziószámú Jogtár van telepítve. A Jogtárat elindítva a Súgó menü Névjegy menüpontjára kattintva kiírja a program a verziószámot. Ha 2014.05 szerepel, akkor Önnek nincs feltelepítve a 2015. évi alaplemez. Első lépésként ezt a lemezt kell feltelepítenie.

10. kérdés

Gépet szeretnék cserélni, a Jogtárat tudom aktiválni az új gépen is?

Megoldás:
A Jogtár program ahhoz a géphez van rögzítve, amelyre telepítették. Ha új gépre szeretné telepíteni, először a régi gépről kell eltávolítani a licenckódot. Ezt a Szakmák menü Licenckezelő menüpontjára kattintva teheti meg. A színes sorokra (zöld, piros, sárga) kattintva megjelenik az adott termékhez tartozó licenckód, és itt a licenckód eltávolításával lehet az adott telepítési lehetőséget visszavonni. Ehhez a művelethez élő internet kapcsolat szükséges. Ha a gépcserére a régi gép meghibásodása miatt van szükség és a fenti művelet nem hajtható végre, akkor a licenckód eltávolítását telefonon vagy e-mailen kell kérnie ügyfélszolgálatunkon!

11. kérdés

Hol találom meg a licenckódomat, amivel aktiválni tudom a programot?

Megoldás:
A licenckód minden előfizetés kezdetén rákerül a termékhez tartozó számlára, illetve a termékek kiküldésekor a levél címzésére.

12. kérdés

Lassítják-e a vírusirtó programok a Jogtár működését? Ha igen, mennyire?

Megoldás:
Mivel a vírusirtó program is egy alkalmazás, amit a számítógépnek futtatnia kell, némi lassulásra lehet számítani. Ez legtöbbször szinte észrevehetetlen, de bizonyos esetekben (jellemzően és nem csak a Jogtárra vonatkozóan) telepítéskor és frissítéskor, illetve sok lemez műveletet igénylő funkciók használatakor fordul elő. Összefoglaló táblázat >>>http://www.complex.hu/virusteszt.html Erre a hivatkozásra kattintva bővebb leírás érhető el az ESET víruskereső program beállításairól hálózatos Jogtár telepítése esetén >>>

13. kérdés

A JogtárMobil milyen készülékeken használható?

Megoldás:
Az alkalmazás iPhone, iPad és Android rendszert használó mobileszközökre tölthető le.

14. kérdés

Hálózatra telepítve a Jogtárat, a hálózati kiszolgáló operációs rendszerre van valamilyen megkötés?

Megoldás:
A kiszolgáló operációs rendszere lehet bármilyen fájlmegosztásra képes operációs rendszer, amely képes egyidőben a kívánt felhasználót kiszolgálni. (Windows, Linux/Unix, Novell). Régebbi Novell rendszereken engedélyezni kell a hosszú fájlnevek használatát. A telepítő program csak Windows rendszeren működik, így a nem Windows-os kiszolgálók esetén a telepítést az egyik kliensről kell elvégezni.

15. kérdés

Működik a Szakmai Jogtár Linux operációs rendszeren?

Megoldás:
A Szakmai Jogtár nem, viszont a klasszikus Jogtár/Jogtár Plusz programok telepíthetőek és futtathatóak Linux rendszeren. Amennyiben ezt a megoldást választja, keresse értékesítési képviselőinket!

16. kérdés

Működik a Jogtár Macintosh gépeken?

Megoldás:
A Jogtár jelenleg nem működik Macintosh gépeken. Különböző Windows emulátorokkal futtatható a Jogtár ezeken a gépeken is. A Jogtár előfizetőink használhatják az IOS rendszerű készülékeken a mobilalkalmazást, amellyel a Jogtár adatbázisai elérhetőek Iphone és Ipad készülékekkel.
Bővebben a JogtárMobilról >>>

17. kérdés

Működik a Jogtár a Windows 8 operációs rendszeren?

Megoldás:
igen

18. kérdés

Milyen operációs rendszeren működik a Jogtár?

Megoldás:
A Jogtár Windows XP, Windows Vista, Windows 7 és Windows 8 rendszereken működik. Windows 2000 operációs rendszerre telepíthető a Jogtár, viszont a fejlesztői eszközök fejlődésével és a Windows 2000 Microsoft által történő támogatásának megszűnése miatt a Jogtár néhány funkciója ezen rendszer alatt korlátozottan használható.